Grecja, Scenariusze zajęć
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Jestem mieszkańcem Europy Temat: Poznajemy flagę narodową Grecji Cel główny: - kształtowanie poczucia przynależności do Europy i świata, w którym żyjemy poprzez: · rozbudzanie zainteresowań dzieci kulturą i historią innych narodów, · wpajanie szacunku i tolerancji dla ludzi żyjących w innych krajach, · poznanie flagi narodowej Grecji, · stworzenie możliwości rozwoju odtwórczych zdolności artystycznych dzieci. Przewidywane umiejętności: Uczeń: · umie udzielić odpowiedzi na zadane pytania, · poprawnie odczytuje poznane litery alfabetu, · potrafi przyporządkować literze cyfrę (liczbę), · czyta tekst drukowany, · rozpoznaje flagę Grecji, · potrafi pracować w zespole i odwzorować elementy rysunku, · opanował porównywanie dodawania i odejmowania w zakresie 8 i umie te umiejętności wykorzystać w różnych ćwiczeniach, · umie uważnie słuchać czytanego przez nauczyciela tekstu. Metody: · rozmowa kierowana, · pokaz, · twórczość plastyczna. Formy: · praca z całą klasą, · praca w grupach, · praca indywidualna. Środki dydaktyczne: · mapa Europy, · godło i flaga Grecji, · plansze z alfabetem i cyframi, · karta pracy z ćwiczeniami matematycznymi, · kartki rysunkowe, · farby, plastelina, · kolorowy papier, · książka "Opowieści z zaczarowanego lasu", a w niej mit "Dziecięcy raj". Czas zajęć: 90 minut 1. Wytworzenie nastroju zainteresowania problematyką zajęć (nauczyciel pokazuje dzieciom telegram). 2. Powtórzenie poznanych liter alfabetu.    3. Rozwiązanie i odczytanie zaszyfrowanego hasła: Pozdrawiamy was - Poznajcie naszą flagę Dzieci z Grecji 4. Odszukanie Grecji na mapie Europy i swobodne wypowiedzi uczniów na temat Grecji. 5. Pokazanie godła i flagi Grecji. Omówienie wyglądu flagi. Porównanie jej z flagą polską. 6. Projektowanie i wykonanie flagi Grecji przez dzieci (technika dowolna). 7. Ćwiczenia śródlekcyjne - improwizacje ruchowe przy muzyce greckiej i nauka Zorby. 8. Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem dodawania i odejmowania w zakresie 8. a) Układanie zadań tekstowych na podstawie ilustracji i rozwiązywanie ich (np. nauczyciel pokazuje ilustracje 5 flag greckich i 3 polskie, uczniowie układają pytania do tych rysunków) b) Nauczyciel dzieli uczniów na 3 grupy, każda z grup dostaje zadanie do wykonania: - grupa I układa do rysunku treść zadania wraz z pytaniem, - grupa II przekształca treść zadania, tak aby działaniem było odejmowanie, - grupa III rozwiązuje graficznie podane zadanie z treścią. Zadanie Tomek narysował 2 flagi polskie i 3 flagi greckie. Dawid narysował 4 flagi greckie i 3 flagi polskie. 1) Ile flag narysował Tomek? 2) Ile flag narysował Dawid? 3) Który chłopiec narysował więcej flag? 9. Czytanie przez nauczyciela mitu "Dziecięcy raj" ze zbioru "Opowieści z zaczarowanego lasu". 10. Wypowiedzi uczniów na temat wysłuchanego mitu. 11. Podsumowanie zajęć, samoocena i wyróżnienie najstaranniej wykonanych flag greckich. Bibliografia: · Przyjazny program zintegrowany, I etap edukacyjny klasy I-III, Nr DKW-4014-53/00 · J. Hanisz, Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku klas I-III, Warszawa 1998 · W. Strzelec, A. Izban, Integracja europejska w kl. I-II, Piła · Kazimiera Chłopecka, Mirosława Duda, Krystyna Wojtczak, Integralny plan pracy dydaktyczno-wychowawczej dla klasy I - scenariusze lekcji s. I, Warszawa 1999 ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pltgshydraulik.opx.pl |