Grecja

Grecja, Scenariusze zajęć

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Jestem mieszkańcem Europy

Temat: Poznajemy flagÄ™ narodowÄ… Grecji

Cel główny:
- kształtowanie poczucia przynależności do Europy i świata, w którym żyjemy poprzez:

·  rozbudzanie zainteresowań dzieci kulturą i historią innych narodów,

·  wpajanie szacunku i tolerancji dla ludzi żyjących w innych krajach,

·  poznanie flagi narodowej Grecji,

·  stworzenie możliwości rozwoju odtwórczych zdolności artystycznych dzieci.

Przewidywane umiejętności:
Uczeń:

·  umie udzielić odpowiedzi na zadane pytania,

·  poprawnie odczytuje poznane litery alfabetu,

·  potrafi przyporządkować literze cyfrę (liczbę),

·  czyta tekst drukowany,

·  rozpoznaje flagę Grecji,

·  potrafi pracować w zespole i odwzorować elementy rysunku,

·  opanował porównywanie dodawania i odejmowania w zakresie 8 i umie te umiejętności wykorzystać w różnych ćwiczeniach,

·  umie uważnie słuchać czytanego przez nauczyciela tekstu.

Metody:

·  rozmowa kierowana,

·  pokaz,

·  twórczość plastyczna.

Formy:

·  praca z całą klasą,

·  praca w grupach,

·  praca indywidualna.

Åšrodki dydaktyczne:

·  mapa Europy,

·  godło i flaga Grecji,

·  plansze z alfabetem i cyframi,

·  karta pracy z ćwiczeniami matematycznymi,

·  kartki rysunkowe,

·  farby, plastelina,

·  kolorowy papier,

·  książka "Opowieści z zaczarowanego lasu", a w niej mit "Dziecięcy raj".

Czas zajęć: 90 minut

1. Wytworzenie nastroju zainteresowania problematyką zajęć (nauczyciel pokazuje dzieciom telegram).

2. Powtórzenie poznanych liter alfabetu.

 

 

 

3. Rozwiązanie i odczytanie zaszyfrowanego hasła:

Pozdrawiamy was - Poznajcie naszÄ… flagÄ™
Dzieci z Grecji

4. Odszukanie Grecji na mapie Europy i swobodne wypowiedzi uczniów na temat Grecji.

5. Pokazanie godła i flagi Grecji.
Omówienie wyglądu flagi. Porównanie jej z flagą polską.

6. Projektowanie i wykonanie flagi Grecji przez dzieci (technika dowolna).

7. Ćwiczenia śródlekcyjne - improwizacje ruchowe przy muzyce greckiej i nauka Zorby.

8. Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem dodawania i odejmowania w zakresie 8.
a) Układanie zadań tekstowych na podstawie ilustracji i rozwiązywanie ich (np. nauczyciel pokazuje ilustracje 5 flag greckich i 3 polskie, uczniowie układają pytania do tych rysunków)
b) Nauczyciel dzieli uczniów na 3 grupy, każda z grup dostaje zadanie do wykonania:
- grupa I układa do rysunku treść zadania wraz z pytaniem,

- grupa II przekształca treść zadania, tak aby działaniem było odejmowanie,
- grupa III rozwiązuje graficznie podane zadanie z treścią.
Zadanie
Tomek narysował 2 flagi polskie i 3 flagi greckie. Dawid narysował 4 flagi greckie i 3 flagi polskie.
1) Ile flag narysował Tomek?
2) Ile flag narysował Dawid?
3) Który chłopiec narysował więcej flag?

9. Czytanie przez nauczyciela mitu "Dziecięcy raj" ze zbioru "Opowieści z zaczarowanego lasu".

10. Wypowiedzi uczniów na temat wysłuchanego mitu.

11. Podsumowanie zajęć, samoocena i wyróżnienie najstaranniej wykonanych flag greckich.

Bibliografia:

·  Przyjazny program zintegrowany, I etap edukacyjny klasy I-III, Nr DKW-4014-53/00

·  J. Hanisz, Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku klas I-III, Warszawa 1998

·  W. Strzelec, A. Izban, Integracja europejska w kl. I-II, Piła

·  Kazimiera Chłopecka, Mirosława Duda, Krystyna Wojtczak, Integralny plan pracy dydaktyczno-wychowawczej dla klasy I - scenariusze lekcji s. I, Warszawa 1999

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tgshydraulik.opx.pl
  •  

    Powered by WordPress dla [Lepiej cierpieć niż nie czuć, że siÄ™ żyje]. • Design by Free WordPress Themes.