Graphprogramowanie, i inne
[ Pobierz całość w formacie PDF ] . . , itp. Domyślne ustawienia początkowe to wzorzec wypełniania ciągłego i numer koloru będący maksymalnym kolorem aktualnego trybu graficznego. Rodzaje wzorca to: EmptyFill      = 0  - wypełnienie kolorem tła SolidFill      = 1  - wypełnienie ciągłe LineFill       = 2  - wypełnienie pogrubionymi liniami poziomymi LtSlashFill    = 3  - wypełnienie liniami pochyłymi w prawo SlashFill      = 4  - wypełnienie pogrubionymi liniami pochyłymi w prawo BkSlashFill    = 5  - wypełnienie pogrubionymi liniami pochyłymi w lewo LtBkSlashFill  = 6  - wypełnienie liniami pochyłymi w lewo HatchFill      = 7  - wypełnienie siatką pionową xHatchFill     = 8  - wypełnienie siatką ukośną InteerleaveFill = 9  - wypełnienie liniami splecionymi VideDotFill    = 10 - wypełnienie kropkami CloseDotFill   = 11 - wypełnienie zagęszczonymi kropkami UserFill       = 12 - wypełnienie wzorem zdefiniowanym przez użytkownika                        procedurą SetFillPattern , , itd. Rodzaje linii to: SolidLn   = 0 - ciągła DottedLn  = 1 - kropkowana CenterLn  = 2 - symetryczna DashedLn  = 3 - przerywana UserBitLn = 4 - o wzorze zdefiniowanym przez użytkownika Wzor - jest to zdefiniowane przez użytkownika kolejne 16 pikseli nowej nietypowej linii ( rodzlin=4 ). Jeżeli rodzaj linii jest różny od 4 to pod wzór możemy wstawić jakąkolwiek liczbę gdyż nie będzie ona brana pod uwagę. Rodzaje grubości to: NormWidth = 1 - linia normalna ThickWidth = 3 - linia pogrubiona przykład: SetLineStyle(0,0,3); Uses GRAPH,CRT; Var  ster,tryb:integer;  Begin  ster:=VGA; tryb:=VGAHi;  InitGraph(ster, tryb, 'C:\BP\BGI' );  Line(30,30,610,450);  Repeat Until Keypressed;  CloseGraph; End. . Uses GRAPH,CRT; Var  ster,tryb:integer;  Begin  ster:=VGA; tryb:=VGAHi;  InitGraph(ster, tryb, 'C:\BP\BGI' );  Circle(320,240,40);                    {1}  Repeat Until Keypressed;               {2}  CloseGraph; End. {1} Rysujemy kołko o współrzędnych 320,240 ( jest to środek ekranu gdyż włączyliśmy tryb VGAHi, którego rozdzielczość to: 640x480 ) i o promieniu 40 {2} Czekamy aż zostanie wciśnięty jakiś klawisz ( spróbuj usunąć tą linię to dowiesz się dlaczego jest taka ważna ) ) obszar ograniczony brzegiem o kolorze "kolorgranicy" tzn. Jeżeli przy wypełnianiu danego obszaru procedura napotka na jakąś np. linię wykonaną kolorem "kolorgranicy" to zachowuje się jakby to był dla niej mur nie do przejścia i zostawia i jego i to co się za nim znajduje w spokoju :) Punkt X,Y jest miejscem od którego procedura zaczyna wypełniać obszar. Uses GRAPH,CRT; Var  ster,tryb:integer;  Begin  ster:=VGA; tryb:=VGAHi;  InitGraph(ster, tryb, 'C:\BP\BGI' );  SetColor(green);  Rectangle(30,30,120,120);  Rectangle(10,10,100,100);  FloodFill(50,50,Green);  Repeat Until Keypressed;  CloseGraph; End. Program wypełnia obszar który jest wspólny dla obu prostokątów. , a kolor wypełnienia przez procedurę . Uses GRAPH,CRT; Var  ster,tryb:integer;  Begin  ster:=VGA; tryb:=VGAHi;  InitGraph(ster, tryb, 'C:\BP\BGI' );  SetColor(8);  SetFillStyle(1,5);  Bar(30,30,610,450);  Repeat Until Keypressed;  CloseGraph; End. aktualnym kolorem ( ) i aktualnym wzorem i kolorem wypełnienia ( ) Uses GRAPH,CRT; Var  ster,tryb:integer;  Begin  ster:=VGA; tryb:=VGAHi;  InitGraph(ster, tryb, 'C:\BP\BGI' );  SetColor(4);  SetFillStyle(10,8);  Bar3D(50,50,590,430,20,TRUE);  Repeat Until Keypressed;  CloseGraph; End. ) Uses GRAPH,CRT; Var  ster,tryb:integer;  Begin  ster:=VGA; tryb:=VGAHi;  InitGraph(ster, tryb, 'C:\BP\BGI' );  OutTextXY(200,100,'Oto tekst');  Repeat Until Keypressed;  CloseGraph; End.  Procedura ClearDeviceSkładnia: ClearDevice; biblioteka: GRAPH
Procedura czyści ekran graficzny. Przykład: Uses GRAPH,CRT; Var  ster,tryb:integer;  Begin  ster:=VGA; tryb:=VGAHi;  InitGraph(ster, tryb, 'C:\BP\BGI' );  Circle(50,50,30);  Delay(2000);  ClearDevice;  Circle(150,200,70);  Repeat Until Keypressed;  CloseGraph; End.  1  ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pltgshydraulik.opx.pl |