Granat - Chrystus Bog-Czlowiek ...

Granat - Chrystus Bog-Czlowiek (1959), Ksiazki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
CHRYSTUS
BÓG-CZŁOWIEK
TOWARZYSTWO NAUKOWE
KATOLICKIEGO UNIWERSYTETU LUBELSKIEGO
51
KS. WINCENTY GRANAT
D O GM ATYKA KAT O LI CK A
TOM III
CHRYSTUS BÓG-CZŁOWIEK
LUBLIN
1959
KS. WINCENTY GRANAT
CHRYSTUS
BÓG—CZŁOWIEK
LUBLIN 1959
TOWARZYSTWO NAUKOWE
KATOLICKIEGO UNIWERSYTETU LUBELSKIEGO
Nihil obstat
Lublini, die 10 III 1958
(—
) Dr Boleslaus Pylak
censor
Imprimatur
Nr 479/Gł/58
Lublini, die 12 III 1958
(-) Dr
Wojciech Olech
cancellarius
(—)
Dr Petrus Stopniak
vicarius generalis
Redaktor techniczny
Józef
Korektorzy
Maria Rybczyk
i
Barbara Sadowska
Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Wydanie I. Nakład 4900+250 egzemplarzy. Arkuszy wydawniczych 21,1. Arkuszy drukar­
skich 21,5. Papier druk. sat. ki. III, gr., 90, 70X;100, z fabryki w Kluczach. Oddano do składa­
nia 1 września 1958 r. Podpisano do druku 24 maja 1958 r. Druk ukończono w sierpniu 1959 r.
Cena 90 zł.
Lubelska Drukarnia Prasowa, Lublin, Unicka 4. Zam. 4034. E-l.
Szymański
PRZEDMOWA
Pisząc książkę pt.
Chrystus Bóg-Człowiek,
starałem się omówić
w sposób ogólny, wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące prawdy
o Wcieleniu Syna Bożego, pragnąłem natomiast obszerniej zanalizować
problemy współczesnej katolickiej chrystologii. Traktat o Chrystusie Od­
kupicielu odłożyłem do następnego tomu (Soteriologia katolicka), by móc
połączyć ideę odkupienia z nauką o istnieniu i naturze Kościoła, który
jest ciałem mistycznym Jezusa Chrystusa i prowadzi dalej realizację do­
konanego przezeń zbawczego dzieła.
Dając wykład teologicznej nauki o Chrystusie Bogu-człowieku, posta­
wiłem sobie również ceł, aby uniknąć niebezpieczeństwa zagubienia samej
jego postaci w wielkiej ilości twierdzeń i kwestii, dlatego może nieco
więcej (niż wymagają metodyczne względy) pisałem o człowieczeństwie
i bóstwie Chrystusa i podałem obszerniejszy kerygmatyczny wstęp. Po­
nadto dążyłem do tego, aby prawdę o Bogu-człowieku przedstawić
w związku z rozmaitymi prądami myślowymi w filozofii i historii religii,
umieściłem więc przy odnośnych kwestiach uwagi historyczne i apologe-
tyczne; rozumie się, że podano je marginesowo i jedynie w celu powiąza­
nia dogmatyki z innymi działami wiedzy religijnej. Od czasu do czasu
starałem się także uwypuklać życiowe wartości dogmatu.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tgshydraulik.opx.pl
  •  

    Powered by WordPress dla [Lepiej cierpieć niż nie czuć, że się żyje]. Design by Free WordPress Themes.