|
Grafologia - J[1].P. Zajaczkowski |
Grafologia - J[1].P. Zajaczkowski, roznosci, ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] J.P. Zaj Ģ czkowski jr GRAFOLOGIA charakter pisma mówi wszystko o człowieku Scan - Aandred CHARAKTER PISMA - NIEMASKOWANY PRZEKAZ OSOBOWO ĺ CI CZŁOWIEKA Czy mo Ň na na podstawie charakteru pisma okre Ļ li ę osobowo Ļę człowieka, ple ę , wiek, wykształcenie, zdolno Ļ ci i upodobania; stan zdrowia, wady, zalety, skłonno Ļ ci, a nawet zawód? Słowem - czy w charakterze pisma jest zawarta informacja o ludzkiej duszy, o jej najskrz ħ tniej skrywanych tajemnicach, lub Ļ lad tego, z czego człowiek sam nie zdaje sobie sprawy? Na pytania te, okazuje si ħ , mo Ň na odpowiedzie ę zdecydowanie tak. Wszystkie te informacje zawiera r ħ kopis, mo Ň e nie ka Ň dy, ale wi ħ kszo Ļę na pewno tak. Jednak Ň e s ħ k w tym, Ň e nie ka Ň dy czytaj Ģ cy potrafi je dostrzec, odnale Ņę lub odgadn Ģę . Publikacja ta jest po Ļ wi ħ cona podstawowym metodom i zasadom poszukiwania wspomnianych wy Ň ej informacji. Nie jest to Ň adna wiedza tajemna, ale po prostu zespół wskazówek, jak szuka ę tego, co charakter pisma mo Ň e przekaza ę . Trzeba tu otwarcie powiedzie ę równie Ň , Ň e jest wielu przeciwników grafologii, a przecie Ň jej metody, od co najmniej stu lat z du Ň ym powodzeniem stosuj Ģ kryminolodzy i nikt ich osi Ģ gni ħę nie kwestionuje. Jak nie sposób uciec od swego wygl Ģ du, wzrostu, wad, słabo Ļ ci czy koloru oczu - tak człowiek nie mo Ň e uciec od swego charakteru pisma, bo to tak, jakby chciał uciec od samego siebie. Ka Ň dy r ħ kopis bowiem ma dwie warstwy znaczeniowe, jakby dwa niezale Ň ne od siebie nurty informacji. Pierwszy składaj Ģ cy si ħ z liter, słów i zda ı - przekazuje zgodnie z wola pisz Ģ cego informacje zamierzone; drugi to zupełnie niezamierzony grafologiczny przekaz osobowo Ļ ci autora. Przekaz niekontrolowany, nie Ļ wiadomy, bardziej przeto szczery od pierwszego, bardziej spontaniczny, mo Ň e wi ħ c i gł ħ bszy. „Pod jednym wzgl ħ dem człowiek jest jednak niepodzielnie zwi Ģ zany ze swoj Ģ wła Ļ ciw Ģ istot Ģ : charakterem pisma. (...) Charakter pisma zdradzi człowieka bez wzgl ħ du na to, czy chce tego, czy nie. Charakter pisma jest niepowtarzalny tak samo jak człowiek, i niekiedy mówi o tym, co człowiek chce ukry ę . (...) Charakter pisma nie wszystko jest w stanie powiedzie ę ; ale to, co jest w człowieku najistotniejsze, jakby kwintesencja jego osobowo Ļ ci, zostaje jednak w pi Ļ mie uwiecznione jak w mikroskopijnej miniaturze". Tak Ģ opini ħ zawarł znawca duszy ludzkiej, wybitny pisarz Stefan Zweig w swojej mowie „Sens i pi ħ kno r ħ kopisów". A oto przykład charakterystyki osobowo Ļ ci na podstawie ekspertyzy grafologicznej: „Niestało Ļę nastrojów, porywczo Ļę . Skłonno Ļę do okrucie ı stwa w stosunku do otaczaj Ģ cych go ludzi. Skłonno Ļę do utopijnego my Ļ lenia. Z natury ambitny, pyszałkowaty, pragnie sławy; pozbawiony zdolno Ļ ci do okre Ļ lenia swego wła Ļ ciwego miejsca w Ň yciu i w zwi Ģ zku z tym odpowiedniego post ħ powania. Po ŇĢ da znacznie wi ħ cej ni Ň potrafi odpowiednio do swoich zdolno Ļ ci". Człowiek, o którym takie słowa napisał grafolog z Freiburga, miał wówczas dwadzie Ļ cia osiem lat, nazywał si ħ Adolf Schicklgruber, a miał dopiero zasłyn Ģę na Ļ wiecie pod nazwiskiem Adolf Hitler. Grafologia interesowała ludzi od bardzo dawna, podobno jednym z pierwszych, którzy si ħ ni Ģ zajmowali był Konfucjusz - dwa i pół tysi Ģ ca lat temu. Miał si ħ on wyrazi ę : „Strze Ň si ħ człowieka, którego pismo kołysze si ħ jak trzcina na wietrze". W staro Ň ytno Ļ ci grafologi Ģ zajmowali si ħ Arystoteles i Heraklit. Podobno Neron zwolnił z wysokich godno Ļ ci dworskich człowieka, którego pismo ujawniało tendencje do popełniania zdrady. Pierwsz Ģ powa Ň n Ģ i warto Ļ ciow Ģ prac ħ na temat grafologii ogłosił profesor uniwersytetu w Bolonii, lekarz Camillo Baldi, ju Ň w pocz Ģ tkach XVII wieku. Praca ta przele Ň ała wiele lat w zbiorach bibliotecznych zapomniana, a potem zrobiła dziwn Ģ karier ħ : dała pocz Ģ tek nowoczesnej grafologii. Grafologi Ģ interesował si ħ filozof i matematyk Gottfried Leibnitz i Johan Wolfgang Goethe, który tak Ň e kolekcjonował i badał r ħ kopisy. Ewenementem na skal ħ Ļ wiatow Ģ był polski grafolog i jasnowidz Rafał Schermann, autor ksi ĢŇ ki „Pismo nie kłamie". Eksperymenty z Rafałem Schermannem prowadził w Wiedniu w roku 1916 i 1917 dr Oskar Fischer. Zachowały si ħ z nich opublikowane drukiem protokoły, S Ģ tam rzeczy zdumiewaj Ģ ce. Schermann odgadywał bezbł ħ dnie nie tylko płe ę pisz Ģ cego, wiek, dolegliwo Ļ ci i problemy, nierzadko nawet zamiary. Bez problemów identyfikował narkomanów, alkoholików, a tak Ň e osobników maj Ģ cych ostre problemy finansowe. Z samego tylko podpisu identyfikował hazardzistów. Z podpisu Lindbergha odkrył jego zamiar przelotu przez ocean. Uniwersytet Wrocławski prowadzi od paru lat cykliczne, mi ħ dzynarodowe sympozja bada ı pisma. W materiałach tych sesji opublikowano ju Ň tak zdumiewaj Ģ co ciekawe prace, jak badania Tadeusza Widły o cechach płci w pi Ļ mie r ħ cznym, czy autorów hiszpa ı skich J.A. Justesa i J.D.V. Blanco o pi Ļ mie jako najwy Ň szym przejawie rozwoju osobniczego jednostki. Uwa Ň aj Ģ oni, mi ħ dzy innymi, Ň e dzi ħ ki temu, i Ň sposób kre Ļ lenia znaków graficznych jest wła Ļ ciwie niezmienny w ci Ģ gu Ň ycia człowieka, z s Ģ dowego punktu widzenia pismo mo Ň e stanowi ę dowód identyfikacji pewniejszy ni Ň cechy anatomiczne czy morfologiczne, gdy Ň te mog Ģ by ę dzisiaj drog Ģ operacji plastycznych do Ļę dowolnie zmieniane. Pismo, twierdz Ģ ci hiszpa ı scy naukowcy, doskonale wyra Ň a anomalie mentalno Ļ ci i najcharakterystyczniejsze cechy psychiki osobniczej. W ich pr Ģ cy czytamy, mi ħ dzy innymi, nast ħ puj Ģ ce słowa: „Pisanie jest wi ħ c graficznym rzutem uwarunkowa ı i informacji mózgowych modelowanych, od stawu ramienia do palców r ħ ki przez neurony nap ħ dowe przy pomocy pi ħ ciuset mi ħĻ ni doprowadzaj Ģ cych. Proces ten został zbadany przez nas skrupulatnie. Ka Ň dy ruch, wyra Ň ony w rysunkach, liniach i odst ħ pach znaku graficznego, zgodny jest ze schematami my Ļ lowymi umiejscowionymi w zło Ň onym Ļ wiecie neutronów. Dlatego te Ň pismo jest projekcj Ģ osobowo Ļ ci". S Ģ to opinie wypowiadane nie w zmierzchłych czasach, nawet nie na przełomie XIX i XX stulecia, w którym to zwykło si ħ umieszcza ę szczytowy okres rozwoju grafologii, ale współcze Ļ nie - w roku 1986, na powa Ň nej uniwersyteckiej sesji naukowej. Nie ma w Ň adnym je Ň yku powa Ň nego podr ħ cznika kryminalistyki, gdzie nie byłoby przynajmniej jednego, obszernego rozdziału po Ļ wi ħ conego grafologii. Niektóre instytucje i organizacje, na przykład NASA, poddaj Ģ analizie grafologicznej pismo kandydatów na wykonawców, nie tylko najpowa Ň niejszych zada ı , ale nawet przy przyj ħ ciach do słu Ň by. JAK I KIEDY KODUJE SI Ħ W PI ĺ MIE TO, CO W CZŁOWIEKU NAJWA ņ NIEJSZE Pisa ę uczy si ħ człowiek około siódmego roku Ň ycia. Poznaje litery, zaczyna budowa ę z nich słowa i całe zdania. Dziecko dziesi ħ cioletnie, zale Ň nie od warunków Ļ rodowiskowych, w jakich wzrasta, zna do dziesi ħ ciu tysi ħ cy słów. Ju Ň wtedy zaczynaj Ģ objawia ę si ħ pewne indywidualne cechy pisma, daje o sobie zna ę stereotyp determinowany wrodzonymi cechami neurofizjologicznymi człowieka. Umiej ħ tno Ļ ci b ħ d Ģ rozwijane, doskonalone, ale główne cechy pisma ju Ň pozostan Ģ na całe Ň ycie, pod warunkiem oczywi Ļ cie, je Ļ li nie ulegnie uszkodzeniu centralny system nerwowy. Nauczyciel uczy wszystkie dzieci jednakowego pisma, a one nieodmiennie pisz Ģ - ka Ň de inaczej. Ka Ň de z nich bowiem wykazuje oznaki własnych odruchów. W tym czasie ujawniaj Ģ te Ň , wiedz Ģ o tym do Ļ wiadczeni nauczyciele, podstawowe wady pisma Ļ wiadcz Ģ ce o zaburzeniach rozwojowych dziecka, lub nawet trwałych predyspozycjach cech umysłowych. W miar ħ nabierania biegło Ļ ci w pisaniu, zmienia si ħ ono na bardziej wyrobione pismo człowieka. Staje si ħ ono płynniejsze w miar ħ dorastania, zwłaszcza u ludzi, którzy du Ň o pisz Ģ . Pojawiaj Ģ si ħ indywidualne tendencje do ozdabiania lub upraszczania pisma. Poszczególne znaki nabieraj Ģ wysoko zindywidualizowanych cech. Je Ļ li człowiek młody przestaje si ħ kształci ę , pracuje fizycznie, zwłaszcza przy pracach ci ħŇ kich, jego pismo zatrzymuje si ħ w rozwoju, a nawet degraduje, nabieraj Ģ c charakterystycznych cech zdegenerowanego pisma szkolnego. Niezale Ň nie od pracy i wykształcenia po dwudziestym roku Ň ycia pismo człowieka ju Ň w zasadzie nie zmienia si ħ , a przynajmniej stabilizuje w swoich zasadniczych wzorach. Wtedy bowiem ju Ň zako ı - czony jest jego rozwój psychomotoryczny. Takie pismo ju Ň tylko doskonali si ħ , czynno Ļę pisania mo Ň e przebiega ę szybciej i tylko szybko Ļę mo Ň e je jeszcze nieco zmodyfikowa ę . W trakcie kształcenia, zwłaszcza specjalistycznego, mo Ň e si ħ równolegle rozwin Ģę drugi (pozorny) wariant charakteru pisma, na przykład u technika, cz ħ sto posługuj Ģ cego si ħ pismem technicznym. Ten nowy niejako charakter pisma, w zasadniczy sposób przenosi jednak cechy podstawowego charakteru i tak Ň e jest swoisty. Kiedy ju Ň wspomnieli Ļ my o pi Ļ mie profesjonalnym, to trzeba powiedzie ę , Ň e do typowych nale Ň y tu pismo nauczycieli. Nosi ono wszystkie charakterystyczne cechy pisma „pedagogicznego", człowieka, który dziesi Ģ tki lat ograniczał własne odruchy, siebie i innych ucz Ģ c pisa ę wedle Ļ cisłego kanonu elementarzy. Profesjonalne pismo przenosi wszelkie cechy profesji, ale jest te Ň i odwrotnie - profesja wyciska swoje pi ħ tno na sposobie pisma i do Ļ wiadczony grafolog łatwo zauwa Ň a takie cechy charakterystyczne na przykład w pi Ļ mie lekarzy i farmaceutów, in Ň ynierów, dziennikarzy. Mimo łagodnych zaokr Ģ gle ı , jakimi charakteryzuje si ħ u Ň ywany przez nas alfabet łaci ı ski, niektórzy ludzie, tak Ň e kaligraficznie pisz Ģ cy, kre Ļ l Ģ litery tak, Ň e w ka Ň dej, nie wiadomo sk Ģ d, znajduje si ħ nieraz cała masa ostrych zako ı cze ı , a nawet kropki i wszelkie kreski te Ň s Ģ jakie Ļ kanciaste. Powiadamy wówczas, Ň e jest to pismo gotyckie, dokładniej jest to „szwabacha", kaligrafia ludzi, którzy chodzili do starych szkól niemieckich. To te Ň okre Ļ la w jakim Ļ przybli Ň eniu wiek pisz Ģ cego, lub wiek r ħ kopisu. Kiedy maszyna do pisania zast Ģ piła kaligraficzne pisanie, charakter pisma mocno si ħ zindywidualizował. W du Ň ej mierze ułatwia to nie tylko identyfikacj ħ pisma, ale i wnioskowanie co do osobowo Ļ ci pisz Ģ cego. Wbrew oczekiwaniom pismo człowieka niewiele ju Ň zmienia si ħ w ci Ģ gu całego jego Ň ycia. Porównywalne jest pismo człowieka pi ħę dziesi ħ cioletniego z jego pismem, z okresu kiedy miał lat dziesi ħę . Dopiero w wieku pó Ņ niejszym, zwłaszcza kiedy wchodz Ģ w gr ħ choroby, ogólne złe samopoczucie, trwałe kalectwo lub niedomagania, pismo zaczyna si ħ degradowa ę , zachowuj Ģ c jednak Ň e swoje charakterystyczne cechy. NIC NIE JEST W STANIE ZMIENI Ę CHARAKTERYSTYCZNYCH CECH PISMA Ogólny obraz pisma zale Ň ny jest w znacznym stopniu od narz ħ dzia pisz Ģ cego, jakim si ħ człowiek posługuje: ołówka, długopisu, wiecznego pióra, pióra tradycyjnego czy flamastra, jaki jest coraz cz ħĻ ciej w u Ň yciu. Na podstawie wyboru narz ħ dzia pisz Ģ cego mo Ň na ju Ň pewne rzeczy wnioskowa ę o pisz Ģ cym, oczywi Ļ cie zachowuj Ģ c daleko id Ģ c Ģ ostro Ň no Ļę , uwzgl ħ dniaj Ģ c na przykład sytuacj ħ , w jakiej r ħ kopis został sporz Ģ dzony. To samo dotyczy podło Ň a. Co innego, gdy pisz Ģ cy miał pełn Ģ swobod ħ wyboru. Dzisiaj na przykład wiecznego pióra u Ň ywaj Ģ ju Ň tylko ludzie o pewnym zaci ħ ciu estetycznym, którym nieoboj ħ tny jest „klimat" r ħ kopisu. Oni to przede wszystkim nienawidz Ģ pisaków, które z najbardziej wyrobionego charakteru pisma czyni Ģ kompromituj Ģ ce bazgroły. Na jakimkolwiek podło Ň u człowiek pisze, jakimkolwiek narz ħ dziem - jego charakter pisma zawsze zachowuje swoiste cechy. Przy przechodzeniu z jednego sposobu pisania na inny, tylko pocz Ģ tkowo
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pltgshydraulik.opx.pl |
|
|
|
Odnośniki |
Strona pocz±tkowa | Graham Masterton - Rytuał, Książki, Graham Masterton | Graham Masterton - Demon zimna, Książki, Graham Masterton | Graham Masterton - Podpalacze ludzi, Książki, Graham Masterton | Graham Gynn and Tony Wright - Left in The Dark, Ksiazki,Ksiegi,Ksiazeczki | Greg Hallett - Hitler Was A British Agent, Ksiazki,Ksiegi,Ksiazeczki | Gray John - Marsjanie i Wenusjanki rozpoczynają zycie od nowa, Książki | Groszki w mleczku migdalowy, książki, kucharskie, Ciasta,ciasteczka,babeczki | Great British Food 2014 06, Książki kucharskie | Grodziński - Filozofia Adolfa Hitlera, HISTORIA, książki itp | Grylls Bear - Wilczy Szlak - Misja Przetrwania, książki |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plszkoleniahr.opx.pl
|
|