Gry dla kategorii Młodzik

Gry dla kategorii Młodzik, trening, GRY

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Gra 1

 

Gra 4 v 2 w dwóch strefach z przechodzeniem

 

Liczba zawodników: 8 zawodników.

Sprzęt: 1 piłka, kamizelki w dwóch kolorach, 6 pachołków.

Przebieg ćwiczenia: Pole gry przedstawia rycina. W grze udział biorą dwie drużyny, składające się z 4 graczy. Gra odbywa się w dwóch strefach. Czterech zawodników atakujących, w pierwszym polu, rozpoczyna grę na utrzymanie, przeciwko dwóm obrońcom(4v2), którzy starają się wejść w posiadanie piłki. Po odbiorze obrońcy muszą jak najszybciej zagrać piłkę do dwójki swoich partnerów oczekujących w sąsiedniej strefie, jednocześnie przechodzą za zagraniem aby utworzyć czwórkę do utrzymania się przy piłce. W sąsiedniej strefie następuje zmiana ról, dotychczasowi obrońcy stają się atakującymi, starając się jak najdłużej utrzymać przy piłce, natomiast dwóch atakujących przechodzi do sąsiedniej strefy, stając się obrońcami.

Odmiany:

·         Po wykonaniu określonej liczby podań(10,15,20) zespół otrzymuje punkt

·         Punktujemy tylko i wyłącznie podania na odległość co najmniej 5m

·         Atakujący otrzymują punkt za utrzymanie się przy piłce przez 15, 20 sekund

·         Po wykonaniu celnego podania, zawodnik musi natychmiast wykonać sprint w dowolnym kierunku

·         W grze biorą udział trzy zespoły 4-osobowe. W pierwszym polu gra 4-osobowy zespół nr 1, przeciwko dwójce obrońców zespołu nr 2. W sąsiednim polu pozostała dwójka obrońców z zespołu nr 2 gra przeciwko 4 zawodnikom zespołu nr 3. Wygrywa 4-osobowy zespół, który dłużej utrzyma się w posiadaniu piłki.

 

 

Gra 2

 

Atak szybki – Gra 4v2 w 3 zespołach

 

Liczba zawodników: 12 zawodników i 2 bramkarzy.

Sprzęt: 2 piłki, kamizelki w trzech kolorach.

Przebieg ćwiczenia: Pole gry stanowi boisko „Orlik”. W grze udział biorą trzy drużyny, składające się z 4 graczy. Gra odbywa się na dwóch połowach boiska. Dwie czteroosobowe drużyny(posiadają piłkę), ustawione na linii środkowej. Na sygnał, obie drużyny równocześnie, w przeciwnych kierunkach, przeprowadzają atak szybki(4v2) do odpowiednich bramek. Dwóch zawodników trzeciej drużyny broni każdej z bramek(ryc.). Drużyna, która pierwsza zdobędzie gola wygrywa rywalizację, zdobywając punkt. Kiedy obrońcy, bądź bramkarz wejdą w posiadanie piłki, muszą wykonać zagranie piłki za linię środkową. Po przeprowadzeniu pięciu ataków, drużyny zamieniają się rolami, do momentu gdy każdy z zespołów przeprowadzi 10 ataków oraz 5 razy wcieli się w rolę obrońców.

Odmiany:

·         Atak rozpoczyna się w określonym polu (sektorze boiska) – blisko środka boiska, linii bocznej, z prawej lub lewej strony placu gry

·         Obrońcy rozpoczynają obronę z określonych pozycji wyjściowych – linii końcowej, linii bocznej, 10metrów za napastnikami, podobnie jak napastnicy z linii środkowej

 

 

Gra 3

 

„Podaj do napastnika”

 

Liczba zawodników: 8 zawodników i 2 bramkarzy.

Sprzęt: 1 piłka, kamizelki w dwóch kolorach, 8 pachołków.

Przebieg ćwiczenia: Pole gry, podzielone na 3 strefy, przedstawia rycina. W grze udział biorą 2 drużyny, składające się z 4 graczy i bramkarza. Każda z drużyn posiada dwóch pomocników(grają w strefie środkowej), jednego napastnika(gra w polu karnym przeciwnika) oraz obrońcy, który porusza się w wyznaczonej strefie(w 2metrowej strefie rozpoczynającej się na linii pola karnego – ryc.) lub tylko po linii pola karnego. Dwóch pomocników, będących w posiadaniu piłki ma za zadanie wykonać podanie otwierające do napastnika, znajdującego się w polu karnym drużyny przeciwnej. Napastnik po otrzymaniu podania(znajduje się na pozycji spalonej) stara się zdobyć gola. Obrońca, poruszając się w swojej strefie, stara się zapobiec dotarciu piłki do znajdującego się za jego plecami napastnika. Żaden z zawodników nie może opuścić wyznaczonej strefy. Po 5min gry pomocnicy obu drużyn zamieniają się pozycjami i rolami z obrońcami i napastnikami.

 

Odmiany:

·         Kiedy piłka trafi do napastnika, pomocnicy i obrońcy mogą wejść w strefę ataku/obrony, wspierając napastnika(zespół w ataku) lub broniąc własnej bramki(zespół w obronie).

·         Ucząc ataku z drugiej linii, wprowadzamy zasadę, że tylko jeden z pomocników może zdobyć gola po przeniesieniu gry do strefy ataku.

·         Zaawansowani zawodnicy powinni próbować kierować podania do napastnika, który znajduje się po ścisłym kryciem w polu karnym.

 

 

Gra 4

 

„Uwolnij więźniów”

 

Liczba zawodników: 8 zawodników.

Sprzęt: 1 piłka, kamizelki w dwóch kolorach, 8 pachołków.

Przebieg ćwiczenia: Pole gry przedstawia rycina. W grze biorą udział dwa zespoły, składające się z 4 graczy. Po dwóch graczy z każdej z drużyn bierze udział w grze 2v2 w wyznaczonym polu(25x25m), dwaj pozostali(„więźniowie”) ustawieni na zewnątrz pola gry, za bramkami(„więzienia”), znajdującymi się w przeciwległych narożnikach(ryc.). Zadaniem atakujących(zespół będący w posiadaniu piłki) jest wymienienie 10 podań(pika nie może opuścić pola gry). Podania mogą być kierowane do partnera znajdującego się w środku pola gry lub do jednego z partnerów znajdujących się za bramkami w narożnikach(„więźniowie”). Po otrzymaniu podania, aktualny zawodnik zewnętrzny („więzień”) wchodzi do pola gry i kontynuuje rywalizację, natomiast podający wciela się w rolę zawodnika zewnętrznego („więźnia”) ustawiając się za bramką w narożniku pola gry.

 

Odmiany:

·         Zaliczane są tylko długie podania (na odległość co najmniej 10m lub z jednej części pola gry na drugą – należy podzielić pole gry na dwie części)

·         Zaliczane są tylko podania nie poprzedzone dryblingiem

·         Zawodnicy zewnętrzni („więźniowie”) mogą zostać „zwolnieni” tylko poprzez podanie słabszą nogą

·         Zawodnicy zewnętrzni („więźniowie”) mogą poruszać się wzdłuż linii bocznych

·         Tylko jeden zawodnik zewnętrzny („więzień”) pozostaje poza polem gry, mogąc poruszać się po całym obwodzie. W środku prowadzona jest gra 3v3 + 1 gracz zewnętrzny.

·         Wszyscy zawodnicy zewnętrzni („więźniowie”) muszą być w ciągłym ruchu, zmieniając tempo i kierunek poruszania się bez piłki, poszukując pozycji do otrzymania podania.

·         W celu doskonalenia gry bez przyjęcia, zaliczamy tylko podania bez przyjęcia piłki( gra na „jeden kontakt”)

·         W celu doskonalenia przyjęcia i kontroli nad piłką, zawodnicy zewnętrzni(„więźniowie”) mogą zostać „zwolnieni” tylko poprzez podanie górne.

·         Grę i jej odmiany wykonujemy dla większej liczby graczy, zwiększając jednocześnie pole gry.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gra 5

 

„Wykonaj serię podań”

 

Liczba zawodników: 8 zawodników.

Sprzęt: 1 piłka, kamizelki w dwóch kolorach,  4 pachołki.

Przebieg ćwiczenia: Pole gry przedstawia rycina. W grze udział biorą dwie drużyny, składające się z 4 graczy. Gra na utrzymanie piłki. Zadaniem dla drużyn jest wykonanie serii 10 kolejnych podań na odległość co najmniej 10 metrów. Po tym jak jeden z zespołów zdoła wykonać 10 podań(otrzymuje punkt), następuje 2minutowa przerwa. Po przerwie gra jest wznawiana wrzutem piłki do gry przez trenera. Aby zwyciężyć należy 3-krotnie wykonać serię 10 kolejnych podań(zdobyć 3 punkty)

 

Odmiany:

·         Mierzymy czas posiadania piłki, zespół, który będzie dłużej utrzymywać się przy piłce zwycięży

·         Gra toczy się na zmniejszonym polu gry (20x20m)

 

 

 

 

 

Gra 6

 

„Przeprowadź piłkę za linię końcową przeciwnika”

 

Liczba zawodników: 8 zawodników.

Sprzęt: 1 piłka, kamizelki w dwóch kolorach,  4 pachołki.

Przebieg ćwiczenia: Pole gry przedstawia rycina. W grze udział biorą dwie drużyny, składające się z 4 graczy. Celem gry jest przeprowadzenie piłki za linię końcową przeciwnika. Gra rozpoczyna się wrzuceniem piłki do pola gry przez trenera. Wszystkie rzuty wolne muszą być wykonywane w odległości co najmniej 5 metrów od linii końcowej przeciwnika. Nie ma spalonych.

Czas gry: gra podzielona na trzy, trzyminutowe tercje przedzielone dwuminutowymi przerwami.

 

Odmiany:

·         Młodsi gracze(mniej zaawansowani), zanim zaczną grać w tą grę powinni wykonać odpowiednią jej odmianę. Każda z drużyn ma 5 ataków, akcja zawsze rozpoczyna się z własnej linii końcowej. Gra rozpoczyna się wraz z pierwszym dotknięciem piłki przez atakujących, przeciwnicy w tym momencie rozpoczynają obronę, z przeciwnej linii końcowej. Atak kończy się w momencie zdobycia gola(przeprowadzenie piłki przez linię końcową przeciwnika) lub poprzez stratę posiadania piłki na rzecz obrońców. Obrońcy nie przeprowadzają kontrataku pomimo przejęcia piłki. Wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej goli, podczas 10 ataków.

·         Bardziej zaawansowani gracze powinni ćwiczyć na mniejszym (łatwiejsza obrona) lub na znacznie większym polu gry(znacznie utrudniona gra obronna)

·         Po zdobyciu gola, napastnicy kontynuują atak, odwracając grę, starają się zdobyć kolejnego gola, przeprowadzając piłkę przez przeciwległą linię końcową. Zwycięża drużyna, która w trakcie 5-minutowego czasu gry zdobędzie więcej goli.

·         Na liniach końcowych, w bocznych sektorach ustawiamy dwie bramki, przez które należy przeprowadzić piłkę aby zdobyć gola.

·         Każda z drużyn posiada piłkę. Aby zdobyć gola drużyna musi przeprowadzić piłkę przez linię końcową przeciwnika, jednocześnie będąc w posiadaniu drugiej piłki.

 

 

Gra 7

 

„Wykonaj długie podanie ze strefy środkowej”

 

Liczba zawodników: 8 zawodników.

Sprzęt: 1 piłka, kamizelki w dwóch kolorach,  6 pachołków.

Przebieg ćwiczenia: Pole gry przedstawia rycina. W grze udział biorą dwie drużyny, składające się z 4 graczy. Rywalizacja toczy się w strefie środkowej. Gra rozpoczyna się wrzuceniem piłki do pola gry przez trenera. Każda z drużyn stara się utrzymać przy piłce, celem jest wykonanie długiego podania przez jedną z dwóch bramek znajdujących się 13m za linią końcową przeciwnika(ryc.). Żaden z graczy nie może opuścić ograniczonego pola gry. Pomocne w zachowaniu płynności gry jest przygotowanie piłek, gotowych do wprowadzenia do gry, co umożliwi szybkie wznowienie po długim podaniu. Drużyna atakująca stara się kreować miejsce do wykonania długiego, dokładnego podania, natomiast obrońcy wywierają stałą presję na przeciwnika. Młodzi zawodnicy szybko rozumieją, że po udanym odbiorze, poprzez długie podanie, nadarza się doskonała okazja do rozpoczęcia kontrataku.

Czas gry: gra podzielona na trzy, pięciominutowe tercje.

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tgshydraulik.opx.pl
  •  

    Powered by WordPress dla [Lepiej cierpieć niż nie czuć, że się żyje]. Design by Free WordPress Themes.